
Bila aku dengar lagu jiwang atau pun instrumental, aku teringat dekat Allah.
Rasa macam jiwang dengan Allah pun ya. Ala-ala music video gitu. Itu satu perkara yang baik kan?
Tapi kenapa hati aku rasa sayu ya? Kenapa rasa gelisah semacam?
Pastinya sebab aku banyak sangat buat dosa kan?
Tapi kan, lagi sayu hati ni bila pikir balik,
Kenapa pada saat ini, di waktu aku banyak berdosa pada Allah, aku yang dipilih untuk teringat pada Dia?
Allah pun rindukan aku ke? Sepertimana aku rindu giler pada Dia sekarang?
"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah) bahawasanya Aku adalah dekat..."
(Al-Baqarah:186)
No comments:
Post a Comment